måndag, oktober 22, 2007

Jag är ett ufo

Ibland har jag haft känslan att ingen, ingen i hela min kommun är lik mig. Har kännt mig annorlunda, med annorlunda åsikter och annorlunda värderingar.

I dag kan konstatera att det inte bara är som jag känner. Jag ÄR konstig jämfört med min kommun. Det partiet jag skulle ha röstat på fick ... (dramatisk paus) två röster. T-V-Å!
Det partiet som jag verkligen inte skulle rösta på och som ger mig Hitler-vibbar fick ... (dramatisk paus igen) 43 röster och blev det tredje största partiet i lilleputtkommunen.

Jag är ett ufo på helt fel plats.
Fast jag vet ju hur det är egentligen: Det är min kommun som är konstig. Inte jag!

2 kommentarer:

malin sa...

Du får trösta dej med att det i alla fall var dubbelt så många röster som HUT-gruppen fick =)

Matilda sa...

Malin: Haha! Jo, ja... Tack för trösten! =)