tisdag, juli 31, 2007

Less på allt

Jag är så less på allt. Vädret och mig själv. Jag kräks. Dör. Blä.

Jag är less på mitt hår. Less på mina kläder. Less på mitt hem. Less på mina djur. Less på att jag inte orkar göra någonting. Less på att vara less.
Jag är less på att mitt största nöje just nu innefattar en skål ostbågar,
intelligensbefriande spel på datorn och en stor portion tycka-synd-om-mig-själv.

Jag är less på att vara trött. Less på att vara grinig. Less på att tycka synd om mig själv.
Less på allt och alla. Less på att bråka om disken, tvätten och den där jävla dammsugaren. Less på att ingenting i livet just nu är roligt.

Jag är less på bloggen. Less på alla andra bloggar. Less på datorn. Hatar datorn.
Hatar tv:n också. Jag är less på jävla BBC Food, less på Discovery och less på alla jävla skitprogram och skitfilmer som det bara visas just nu.

Jag är less på att det enda som gör mig lycklig är att handla. Less på att jag försöker köpa mig lycka.
Jag är less på att ta ansvar, less på att vara vuxen. Till och med less på att vakna på morgonen.

Jag behöver semester. Men det har jag ju redan.
Inte ens det hjälper.
Imorrn åker jag hem-hem. Kanske jag slutar att vara less då.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också less..

Anonym sa...

I såna här lägen brukar spontana miljöombyten hjälpa! En mijlö som inte påminner om vardagen. När du e hem-hemma, försök ta dig iväg ngnstans dit du aldrig varit. Ta en glass. Glass hjälper oxå =) Iaf ända tills man kommer på att glass faktiskt inte alls är så bra för figuren o byxorna sitter mer spänt än någonsin. Men då kan man träna o träna e roligt i rätt sällskap =)
Lycka till o hoppas du är lite gladare när du kommer hem!

Anonym sa...

MEN! Ibland måste man va less oxå... för annars vet man inte när man har d bra =) D har jag lärt mig med åren. Inte för att d gör dig gladare nu, men så e d iaf *krama*

mamaMill sa...

precis.. utan lessstunder blir det ingen kontrast till det som är bra istället :)

Anonym sa...

Och inte hjälper det med onsdagsöl, för det var igår. Men pröva med en torsdagsöl. Kan bli bra!
kram.
Kom in på tisdag så bjussar jag på tårta!


/Marika

Petra sa...

Hoppas helgen din blir bättre än veckan och att du får en massa sol!
Kram!

Anonym sa...

Nu kommer sommaren på rktigt ... kanske en kick för en som är så less, så less ...

Matilda sa...

Alexandra: Visst suger det..
Terez: Miljöombytet gjorde susen. Och glassen också!
Och det är sant - man måste vara less ibland.
Mirrorgirl: Precis! Annars skulle jag inte må så bra som jag gör just nu.
Marika: Fasen att jag missade tårtan! Men det kommer väl fler tillfällen? Hoppas, hoppas.
Petra: Tack för uppmuntran! Det blev bättre.
Anonym: Och ja, solen och sommaren hjälpte!