lördag, juli 28, 2007

Får jag lov att presentera...


... Da kar. Eller ja, bilen då. Finfin, va?

Mazda 323F heter den. Eller Sixten bland vänner.
Snart har jag haft honom i en månad och han börjar kännas som min. Jag och han klickade på en gång och varken han eller jag trilskas eller bråkar med den andre. Precis som en bra relation ska vara. Me löööv him.

Sen att han i mina ögon är snygg, eller i varje fall ruskigt charmig, gör ju inte saken sämre direkt.
Han är pigg också. Spinner som en katt (nåja, nästan i alla fall) och drar i väg med mig. Skillnad mot gamla bilskrället.

Häromdagen när jag var på tur med honom var allt perfekt. Radion skrålade ur högtalarna, solen sken och han var ljuvlig. Ni ser bilden framför er va?
Och som om det var meningen byttes låten på radion och på hög volym skrek Judas Priest: "Breaking the law".
Och ja, det var just det jag gjorde.

2 kommentarer:

mamaMill sa...

asså va fan! du ha ju skaffat en familjebil! :D bebis?? ^^

Matilda sa...

Åh nej. Det är en småbil. Jag håller med, den ser lite ut som en kombi men den är lika stor som en Golf...
Och nej, bebis om tio år ungefär. Och då har jag säkert hunnit byta till en familjebil! =)