fredag, juli 20, 2007

Fyller jag år eller?



Satt för några minuter sedan i godan ro framför datorn och scannade nätet på bloggar när det plötsligt knackade på dörren.
Utanför står pojkvännens pappa och två småsystrar med strålande leenden.

"Vi kommer hit med en kärringcykel till dig. Vi har bytt däck - de är helt nya - och den rullar bra som fan", säger pappan.
"Den är till dig, vi har renoverat upp den till dig!"

Jag bara gapar.
Förstår ni? Jag har fått en cykel bara så där. Från cykellös till cykelägare bara genom att öppna dörren.
Var tvungen att titta i almenackan flera gånger för att försäkra mig om att jag inte glömt något. Men nej, jag fyller faktiskt inte år i dag.

5 kommentarer:

mamaMill sa...

Fan va tufft att vara lite retro då! Skulle jag inte ha så dåliga knän skulle jag också ha en sån, men jag behöver mina 21 växlar :P

Anonym sa...

så gött! bara passa på att njuta lite. födelsedag eller inte.

Anonym sa...

Nej, var rart!!!

egoistiska egon sa...

men gud så snällt. grattis :)

Matilda sa...

Mirrorgirl: Visst är den tjusig. Guldfärgad till på köpet. I love retro.
jdawg: Oja. Jag njuter i fulla drag. Födelsedag eller inte.
Alexandra: Visst va det! Och jag hade inte ens bett om det.
Egon: Tack tack! Visst är de snälla. FÖR snälla!