söndag, juli 08, 2007

Där fick jag för att jag var förståndig

Kalas i går. Himla trevligt trots att det var ganska lite folk till en början.
Själv skulle jag jobba i dag och har jobbat många, alldeles för många, timmar den här veckan och bestämde mig för att vara nykter.
Och trots att den enda ölen jag drack smakade gott blev det inte mer än den.

Väl hemma igen tyckte jag att det var skönt att krypa ned under täcket i relativt god tid och slog upp boken för att bläddra lite i den innan jag somnade.

Och så var den tidiga kvällen förstörd. Boken blev mitt i allt sjukt spännande och jag kunde knappt vänta på att bläddra till nästa sida.
Ögonen grusades - jag gnuggade dem pigga igen. Huvudet började smygsova - jag ruskade hjärncellerna på rätt igen. Allt för att fortsätta läsa.
04.00 var boken slut. Och det var jag med.

Mitt dumma nöt. Jag kunde ju lika gärna festat.

5 kommentarer:

mamaMill sa...

haha känner igen det där! inte för att jag är en bokmal nuförtiden men i mina unga år trots allt :P

Anonym sa...

Ja, men du hade ju ändå vett att fara hem. Jag kom hem halv 6 på morgonen. Jag var en slagen hjälte i söndags vill jag lova. Inte dålig men trött som satan...

Matilda sa...

Mirrorgirl: Det har ju inte bara hänt en gång heller... Som tur var började jag ju inte tidigt och kunde sova lite i alla fall.
Alexandra: Låter som om du hade kul i alla fall!

Petra sa...

haha, det där känner jag igen. :D
farligt om man ska upp tidigt.

Matilda sa...

Petra: Livsfarligt, eller hur!