tisdag, juli 10, 2007

Beslutsångest blir dyrt

För att fira gamla bilens försäljning rattade jag nya bilen mot centrum och shopping.
Jag skulle inhandla ett stycke nya jeans eftersom mina gamla favoritjeans har gått samma öde tillmötes som alla mina favoritjeans. Det vill säga fått hål i arslet.

Väl i affären provade jag närmare ett 20-tal jeans innan jag fastnade för ett par i samma märke som de forna favoriterna och ett par i ett nytt roligt märke.
Och där kortslöt min hjärna. Jag kunde inte välja.

"Lika som de förra favoriterna - ett säkert kort. Nya roliga jeans som sitter skitsnyggt - lite wild and crazy." Valet var svårt.
I en kvart stod jag och velade innan jag bestämde mig.

Jag tog båda. Jävlar vad det är dyrt att ha beslutsångest.

3 kommentarer:

malin sa...

Men de var ju i två nyanser, vilket gör det hela mycket mer försvarbart än om du köpt två i samma skiftande mörka denim =)

Tesa sa...

Du lyckades ju sälja bilen(eller snarare pojkvännen) för mer än du trodde så då var du nog väl värd två par dyra jeans!! :)

Matilda sa...

Malin: Jag visst rättfärdigar nyanserna det helt totalt onödiga köpet! Det är precis det jag försöker intala mig själv.
lillamy: Precis! Jag var absolut värd det när bilförsäljningen gick över förväntan.