måndag, juli 23, 2007

Lagen om alltings jävlighet

00.30: Snurrar varv på varv på varv runt i sängen och försöker sova. Börjar känna paniken krypa. Snart är det dags att stiga upp.
02.30: Vaknar av att pojkvännen har lampan tänd och ligger och läser. Han kan inte sova.
04.30: Vaknar igen. Minst tio flugor har bestämt sig för att krypa på mig - i mina öron, på mina fötter, i munnen, längs med armarna, på ögonlocken och i näsan.
05.00: Försöker somna igen efter en halvtimmes flugjakt. Dödade minst tolv stycken.
05.45: Väckarklockan ringer.

06.30: Jag vaknar med ett ryck. Har försovit mig.
07.45: På jobbet med en ofullständig arbetslista, ont om folk och inget material på lager. Och jag är nyhetschef den här veckan.
08.30: Dagen har trots allt börjat och jag lyckades sätta alla i arbete.
09.15: Servern - som styr hela tidningsmakeriet - kraschar.

09.30: Försöker få tag i någon serverkunnig i huset. Misslyckas. Alla är på semester.
09.35: Försöker få tag i några chefer som kan fatta ett beslut om vad som ska göras. Misslyckas. Alla är på semester.
10.00: Server nummer två kraschar. Tätt följt av alla andra (obs: ALLA ANDRA!) servrar.
10.30: Jag och en kille i receptionen försöker starta om servrarna. Misslyckas.

11.00: Första hjälpen - datasupport - kommer. "Skitsamma om det kostar multum för företaget", tänker jag.
11.30: Servrarna fungerar igen. Huset kan börja arbeta.

17.00: Får ett surt mejl från vd:n som undrar varför han varken fått nyhetsbrev eller det dagliga nyhetsmesset. Klagar på uppdateringen av hemsidan och är allmänt grinig.
17.05: Jag, som på grund av semestrar både är webbredaktör och nyhetschef, går i taket. "Ta reda på fakta innan du skäller ut mig för att inte göra mitt jobb. Kom hit och jobba din satans lata jävel. Och ge mig löneförhöjning för fan!", hade jag lust att mejla tillbaka. (Skrev något lite snällare men med samma innebörd.)

19.30: Är fortfarande osäker om det verkligen blir någon tidning i dag. Med min tur lär oddsen inte vara så stora.

5 kommentarer:

mamaMill sa...

Aj fan! Skönt att man e ledig idag ^^

Björnen sa...

Hur gick det?!

Matilda sa...

Mirrorgirl: Jo, aj fan var precis vad jag tyckte. Eller snarare FY FAN. + satansjävlahelvetsskit

Björnen: Det kom en tidning. Och dessutom ett smörigt mejl från vd:n med ord som "Bra jobbat" och andra vd-klychor...

egoistiska egon sa...

uh. men vetdu, inte för att det är någon tröst, men dagen efter brukar alltid bli lite bättre då...

Matilda sa...

Egon: Så sant. Klychan: "Efter regn kommer solsken" stämer när dagen innan varit helvete.