torsdag, juli 19, 2007

jnundskm gwapkl gah

Här sitter jag med ett hett knarkbeslag och kan inte tänka. Alltså, jag ska skriva om ett hett knarkbeslag – och kan inte tänka.
Normalt sett skulle texten rinna ur min fingrar. Min puls skulle vara lite högre än normalt, jag skulle ställa alla typiska frågor till polisen, jag skulle pressa tullen på information och sedan skriva för fulla muggar.

Nu ställer jag DUMMA frågor till poliserna. Ringer upp fyra gånger extra för att jag de tidigare gångerna glömde fråga de helt relevanta sakerna. Skrattar när jag pratar med tullen, fnissar med åklagarämbetet och kan inte skriva.
Det känns ärligt talat som om hjärnan stannat. Bara så där mitt i allt slutat att fungera.

Typiskt att skallen skulle ta semester en dryg vecka före mig...

Inga kommentarer: