fredag, oktober 27, 2006

Jag är rädd för Olyckan

I morgon kommer Olyckan hit. Ni vet obe-obe-obe -obe-olyckan a.k.a. Ted Åström.
Det finns inget som jag var så rädd för som liten som Olyckan. När jag tittade i min Trazan och Banarne-bok och råkade bläddra till uppslaget med Olyckan drömde jag nästan mardrömmar i flera nätter.
Olyckan var skrämmande, otäck, ful, läskig och skrattade när folk gjorde illa sig. Allt var fel helt enkelt.
Dessutom hade han ett cykelhjul kring halsen, bandage på huvudet, skrubbsår över hela kroppen och trasiga kläder.

Kanske borde gå och kolla på honom i morgon bara för att se om han verkligen är så skrämmande än i dag. Fast det är han nog inte. Snarare nedknarkad, söndersupen och tragisk. Jag menar han åker ju runt och turnerar som Johnny Cash.
Tragiskt var ordet.

Inga kommentarer: