torsdag, mars 19, 2015

Nackdelen med att vara eftertraktad

Det är ju förstås jättebra att jag lärs upp på två platser. Att jag får mycket kunskaper och att två avdelningar vill ha mig. Mycket jobb = mycket pengar.
Det finns dock en del nackdelar också. Typ att två avdelningar vill ha mig.

I går blev jag inringd till jobb 1 när jag skulle ha varit ledig. I dag jobbade jag på jobb 2 i tio och en halv timme och jobb 1 ville att jag efter det skulle jobba lite där. Och så vill jobb 2 att jag jobbar helg och jobb 1 att jag jobbar helg och alla vill att jag jobbar hela tiden.
Jag jobbade förra helgen, jobbar denna helgen, jobbar nästa helg och nu vill de att jag jobbar helgen efter det också. Och tiotimmarspass och inhopp i veckan vilket innebär sisådär två dagar ledigt mellan passen om jag har tur. 
Det är ju bra alltså. Jag är efterfrågad och får massa pengar men det vore också ganska skönt att kanske hinna göra något annat än att jobba och sova. Men jag motiverar mig med att jag ska bada i pengar sen när lönen kommer. Om jag orkar vill säga.

Inga kommentarer: