onsdag, mars 11, 2015

Äntligen äntligen äntligen

Varje år är jag övertygad om att det aldrig blir vår igen. Att det aldrig kommer att bli ljust och sol och varmt och liksom härligt igen. Varje år blir jag därmed lika hänförd när det faktiskt blir det.
Igår gick jag på vägen utanför lägenheten i Hornstull och reagerade på att det var så ljust. Jag tror att det alltid var natt, kväll eller morgon när vi bodde där. Mörkret förföljde oss. Men nu plötsligt dagsljus! Och hopp om liv.
I morse vaknade jag till den här vyn:
Morgondisco. Så jävla underbart.
Och i helgen när mamma och pappa var här så passade vi på att fika i en park i vårsolen. Och såg de första härliga vårblommorna. Stundtals gick jag helt utan jacka och lät den där varmkalla vårluften få smita in under kläderna och smeka huden. Luft på hud. Solen strålar värme. Underbart!

Inga kommentarer: