söndag, mars 08, 2015

Färre stressfaktorer = sova till åtta

I dag vaknade jag - tada - klockan sex igen. Jag lyckades dock somna om och vaknade först nu strax efter åtta! Betydligt mer okej.

Jag tror att orsaken till att jag kunde somna om är för att vi kunde bocka av flera av de där måstena igår. Mamma och pappa är här i helgen och ger oss lite energi och hjälp. 
Eftersom jag blev skickad till Oslo på jobb i torsdags försvann mina planer på att åka till Hagsätra och städa ur den lägenheten efter jobbet. Så igår efter frukost åkte vi alla fyra och flyttstädade lägenheten på typ 40 minuter. Check på den. Ångestklumpen borta.
Därefter åkte vi och tecknade bredband, check, och efter det fick jag ett ryck och plockade upp det sista ur flyttlådorna. A fixade hela sin garderob och hela sovrummet, pappa bar ner kartongerna till källaren och mamma hjälpte till att ställa saker i ordning. Check check check check.
Så nu har vi plötsligt ett hem. Upplockat. Och med en tvättmaskin inkopplad i lägenheten som pappa fixade, vilket också betyder att vi för första gången på tre veckor har kunnat tvätta kläder! Underbart! (Olika orsaker har gjort att vi inte haft nyckeln till tvättstugan varken här eller i Hagsätra. Tack och lov har vi mycket kläder. Och så passade vi på att köpa på oss lite nya underkläder också.)

När jag vaknade i morse oroade jag mig därmed bara för en sak: Hur jag ska ta mig till jobbet på måndag. Jag börjar nämligen 5.30 och bussarna här börjar gå först 5.15 typ. Enligt SL ska jag kunna gå 800 meter och ta en buss därifrån, men jag fattar inte riktigt vart jag ska gå.
Jag tror jag får gå på upptäcktsfärd i den härliga vårsolen idag.

Inga kommentarer: