tisdag, april 09, 2013

Kan man klippa långt, svallande, välmående hår?

Mitt hår har, milt sagt, sett bättre dagar. Färgen, som en gång var härligt röd är nu dassig och urblekt. Topparna är fransiga och slitna och borde sett en sax för sisådär två månader sedan.
Dessutom är själva hårkvaliteten inte på topp efter flera års blekning. Och så har mitt hår blivit mer och mer lockigt och bångstyrigt och det går liksom inte få fason på det.

Typ så här kan det se ut en morgon när jag vaknar.


Förstår ni då vilket jobb jag har att få någon slags fason på det?
Och förstår ni då hur sinnessjukt glad jag är över tiden hos frisören i morgon förmiddag?

2 kommentarer:

Hanna sa...

Ha ha härligt att det inte bara är jag som fått lockigt hår på äldre dár. (Ja jag lät väldigt gammal)
Kram

Matilda sa...

Vad har vi för konstiga hårgener? Lockiga på äldre dar liksom. Helskumt!