onsdag, april 03, 2013

”Hitta någon annan än den här gamla haggan”

I natt drömde jag en konstig mardröm. Jag var hemma hos någon av A:s (fiktiva) släktingar. Det var ett gammalt hus och kranen i köket var lite speciell. Så speciell att när jag hade druckit vatten lyckades jag inte stänga av den.
En man, som var någon slags fadersfigur till A men inte hans riktiga pappa, kom för att hjälpa mig. Han var obehagligt närgången, sträckte sig runt mig mot kranen och sist och slutligen satte han handen på mitt bröst.

Jag blev fly förbannad. Tvingade bort hans hand, frågade vad fan han höll på med och vände mig om och gav honom en örfil.
Han i sin tur blev fly förbannad på mig. Började gapa och skrika åt A att han skulle hitta en annan tjej, en snäll och söt tjej i A:s ålder. Någon annan än den här gamla haggan.
Och A bara stod där. Utan att försvara mig. Utan att säga emot honom. Utan att göra någonting.

Jag är fortfarande upprörd. Jag är arg på gubbjäveln som tafsade på mig, arg på A som verkade hålla med honom och arg för att min hjärna gör mig arg helt utan anledning. Jävla mardrömmar.

Inga kommentarer: