tisdag, april 02, 2013

Apropå dammsugningen

Den värsta hushållssysslan jag vet är att dammsuga. Det finns flera orsaker till det förstås.
För det första är det bullrigt och högljutt.
För det andra är det varmt. Dels på grund av de gymnastiska övningarna man måste göra för att komma åt överallt, dels på grund av den varma illaluktande blåsten som kommer från dammsugaren.
För det tredje är det farligt. I går slog jag mig riktigt illa två gånger. En gång drämde jag en utstickande grej på röret rakt in i mitt lår, vilket resulterade i ett fett blåmärke, och en gång tappade jag röret på min knoge så att blodutgjutelse uppstod.

Funderar på vad jag ska göra för att få A att dammsuga alla gånger i framtiden. Hot? Belöning? Eller ska jag tvingas skada mig så illa att jag inte längre är kapabel till att dammsuga?
Fortsätter jag att dammsuga så är det sista alternativet uppenbarligen inte särskilt långt borta i alla fall.

Inga kommentarer: