fredag, april 19, 2013

Fortfarande igenkänd

Jag har inte ätit pizza på ett av haken på väldigt länge. Kanske inte på närmare ett halvår, utan att överdriva. Eller vänta ... en gång när min kollega beställde åt mig. Hur som helst var det länge sedan jag beställde och hämtade pizza från det här stället.
Men trots det så kände pizzabagarn igen mig. Jag klev innanför dörren, han vände sig om mot högarna med beställda pizzor och lade en pizzakartong framför mig. Utan att fråga om det var min beställning, utan att fråga någonting faktiskt. Och förstås var det min pizza.

Fan. Jag har ätit för mycket pizza i mina dagar.

2 kommentarer:

pernilla Hurme sa...

ha ha ha ha jobigt, pizza bagarna borde ha lite bättre vett än att göra så :)

Matilda sa...

Haha! Ja nästan förbud på sånt. Som tur är tar jag verkligen inte illa vid mig. Blir mest road.