onsdag, februari 20, 2013

Och ett ryck igen

Det märks att våren är på ingång, jag har nämligen fullt av energi helt plötsligt.
Eller så var det bara en sockerchock efter att jag och T var ute och åt efter jobbet.
Restaurangens glace au four, som vi åt till efterrätt, var verkligen en söt sak. I dubbel bemärkelse.

I alla fall gjorde den eller våren att jag började rota i lådor och lite överallt efter saker att göra mig av med. Känner mig en aning överbelamrad med saker som jag inte använder och som bara tar en massa onödigt förvaringsutrymme. Och när det är ont om just förvaringsutrymmen i den här lägenheten krävs det en rensning.

Bland bråten hittade jag ett kasserat halsband som jag plötsligt såg nya möjligheter för. Den gamla kristallampan som tidigare var lite gles blev därmed en alldeles underbar kitschig och hysterisk lampa.

Ser fram emot att se den lysa!

Inga kommentarer: