måndag, juni 14, 2010

Min helg i skärgården

Det var kallt. Och blåsigt. Och trots att pojkvännen narrade mig för att jag hade släpat med mig vantar tackade jag gud och alla lyckliga stjärnor för att jag hade gjort det.

Men sedan var det kramar. Träffade vänner jag inte sett på länge. Vin och väldigt god mat. En mätt mage och nöjd hjärna.
Och framåt småtimmarna diskuterade vi livet. Och drack öl. Och champagne. Och jag älskade alla och hela livet.

Så sov vi på hotell. Sket i att bädda sängen och blev uppassade. Färsk frukt till frukost.
Bakis men glad. Sightseeing över hela ön. Fotade lite. Gick på museum och luktade på gamla saker. Damm och trä i en skön blandning. Tittade på gamla skötbåtar och fingrade på kultändare.

Så sprack himlen upp. Vi åt mat, värmde våra frusna lekamen i solen och drack flera liter vatten. Kissade på utedass och åkte färjan hem igen.

Väl där somnade jag sittandes. Med huvudet som en nickedocka. Trött men nöjd.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Åh vad mysigt jag vill oxå...

Matilda sa...

Vi får ta och göra det med er också någon gång!