måndag, juni 07, 2010

Here comes Johnny, singing oldies goldies

Har potpurri i skallen. Lasse Holm-låtar bland annat. Känns så där.

Så tänker jag på hur intelligent jag är med lite alkohol i kroppen. Och då är jag ironisk.
Fick kommentaren ”Aj, det ser ut som du har bränt dig lite” av en kille som pekade på mitt knallröda bröst. (Bröst som i bröstkorg-bröst, inte som bröst-bröst.) ”Vaddå? Det är ju bara lite sol”, svarade jag.
Ja. Intelligent som sagt.

Dessutom hällde jag ut hela min väska på dansgolvet och tror att jag tappade mina favvosolbrillor där. Buhu. Och så sjöng jag så högt jag bara kunde inne på tjejtoan. Hoppas att det var uppskattat. Lite i alla fall.

Roligast var dock killarna som vägrade, alltså absolut vägrade, tro på att jag talade sanning när jag sa var jag bodde och hur gammal jag var. Skumt.

Nu måste jag återgå till det där med att få huvudet ovanför vattenytan. Hepp hepp.

Inga kommentarer: