tisdag, juni 19, 2007

Tårta och tårar

I dag fyller pojkvännen år. Har tänkt överraska med att baka en tårta med färska jordgubbar till honom. Jag och bakning är annars inte världens bästa vänner, men en sockerkaka är det svårt att misslyckas med.

I övrigt kan jag inte tänka på så mycket annat än just det där. Jag har en klump i magen, kan bara hoppas. Ögonen är svullna från i går. Mitt i allt blev jag jättejätteledsen trots att jag innan var stark och optimistisk.
Men det måste ordna sig. Det bara måste det.

Mamma och pappa kommer hit i kväll också. Mamma brukar kunna trösta mig bra. Hon tänker logiskt och inte alltför emotionellt.
Hoppas söta "lillasyster" kan få lite tröst också. Hon kommer hit i dag och leker med mig. Bakar tårta i stället för tårar. Mycket bättre.

Inga kommentarer: