torsdag, juni 07, 2007

Snart skiter jag ner mig

Fan. Magen är helt full med fjärilar. Jag är så förbannat, förbannat, förbannat nervös. Aldrig någonsin har jag känt mig så här rädd, helt totalt oförberedd och ja, helt enkelt nervös.
Nästa vecka ska jag va viva la boss. Chef på jobbet. Den som bestämmer, ni vet.

Sedan jag fick reda på att jag skulle vara det har jag ryckt på axlarna. Äsch, det går bra, har jag tänkt. Vad är det att spänna sig för, det är väl som att vara reporter typ?
Skillnaden är väl bara att jag nu FÅR lägga mig i vad alla gör och FÅR använda mina stora öron och vara med och peta i allt. Trodde jag.

I dag är jag inte lika säker. Skillnaden är ENORM mot att vara reporter. Och ärligt talat så är jag så förbannat skraj. Hur fan ska jag, I, moi, som knappt är torr bakom öronen klara av det? Fan fan fan fan. Varför tackade jag ja när de frågade?
Damn it. Så jävla nervös...

4 kommentarer:

Nilla nill@hotmail.se sa...

Du kan du kan du kan!! Inte ta det så allvarligt, det här fixar du ju hur lätt som helst! Och du kommer säkert att ha skitkul under tiden. Lycka till på ditt "chefsvik" nu då, ser riktigt bra ut i CV:t om inte annat... ;-)

malin sa...

Jag har jobbat som det här i ett par omgångar, och det är verkligen hur kul som helst! Du kommer att älska det!

Anonym sa...

Det kommer att gå bra bossen...:) Ses på måndag kl.14.
Trevlig helg!

Matilda sa...

Pernilla: Jag kan jag kan jag kan! Och dessutom blir det JÄVLIGT snyggt i CV:t!

Malin: Okej, jag får lita på ditt ord... Men jag tror det också.

Marika: Tack för trösten. Känns bättre bara jag fick sätta mig in i det. Ses på måndag!