lördag, juni 02, 2007

Operation: Uteplats

För första gången sedan jag lämnade hemmets trygga vrå har jag en yttepytteliten gräsplätt och en liten trivsam uteplats.
Känns vuxet, ansvarsfullt och samtidigt förbannat gött.

Men till saken hör att den ser förjävlig ut.
Grästuvor sticker upp ur stenplattorna. Det ligger en milslång antennkabel där tillsammans med annat bråte vi ställt ut tillfälligt. Det finns en trasig spaljé som en gång har varit vit men numera är ... grå/svart/vit/skitig och ful.
Vi har bara ett fult campingbord, en gräsligt ful men bekväm baden-baden-stol och som pricken över i en hemmasnickrad stol som pojkvännens småsystrar gjort åt honom.

Kort sagt: It looks like hell.
Mitt projekt är därför att försöka få uteplatsen att se ut som en uteplats.

Punkt 1 avverkades i går då jag inhandlade en tomatplanta som enligt blomaffären var speciellt anpassad för att vara i ampel. Jag med mina ... hmm röda(?) fingrar, hoppas hoppas att jag kan hålla liv i den.
Till det inhandlades en påse frön innehållande slingerkrasse som så småningom ska täcka in den fula spaljén.

I dag är det dags för punkt 2: Slipa bordet och måla det. Återkommer med resultatet.

Inga kommentarer: