onsdag, januari 04, 2017

Prick en månad kvar

Har en rätt rejäl kalaskula nu. Så stor att den är väldigt otymplig att ha där längst fram på kroppen. Böjbarheten på min kropp har liksom decimerats till cirka noll och att plocka upp saker från golvet är ibland ett stort projekt. Och att komma upp ur för mjuka soffor likaså. Tänk att magen då ändå har en månad till på sig att växa och att babyn ska bli cirka ett kilo tyngre. Fattar inte hur det ska gå. 

Tack vare att den här skiftledigheten varit extremlugn känner jag mig rätt utvilad att gå på mitt näst sista skift i dag. Onsdag till söndag sedan fyra dagar ledigt innan sista passet. Tio dagar jobb kvar. Sedan vetetusan när jag kommer tillbaka. Har ansökt om föräldraledighet fram till slutet av augusti till en början, sedan får vi se hur det blir. Tror att jag helst vill vara hemma längre, när allt kommer till kritan, men pengar styr. A måste i så fall få ett jobb direkt efter sin examen i vår. Och det brukar ju inte vara en piece of cake kanske?
Nåja, det löser sig hur som helst. Det är jag övertygad om. 

2 kommentarer:

Terese sa...

Vad utbildar han sig till?

Matilda sa...

Han läser separata kurser och tar examen i vår i antingen sociologi eller kulturgeografi.