onsdag, januari 11, 2017

Börjar tro att babyn kommer tidigare

Jag är nu i vecka 37 och har därmed bara tre veckor kvar ungefär tills babyn är beräknad att komma. Min kropp ger dock redan nu tecken på att den vill ha ut det där inne i magen ganska snart. Jag har väldigt mycket sammandragningar och en hel del som gör ont och liksom kommer som en våg uppifrån och ner, som att den vill göra att babyn trycks ner och ner och ner mer hela tiden.
Kanske det är helt normalt, (vad är inte det förresten?) men jag börjar få känslan av att babyn kommer att komma tidigare.
OBS! Jag skriver det här med risk att äta upp det i vecka 42. 

Barnmorskan, som vi var hos i dag, kunde knappt känna babyns huvud längre, eftersom det är så långt ner i mitt bäcken. Hon tryckte precis vid blygdbenet och kände två små axlar. Inte konstigt att jag tycker att mitt kön ser så konstigt ut jämfört med hur det brukar!(Via badrumsspegeln då förstås. Jag har inte en chans att se det med egna ögon.)
Och det är heller inte så konstigt att jag går med en molande värk liknande mensvärk heller. Det trycker liksom nedåt hela tiden. 
Babyn hade också växt lite över sin kurva den här gången så den har tjockat på sig lite. Hoppas den inte blir alltför stor bara, den ska ju ut också. 

Om babyn kommer tidigare känner jag mig rätt stressad. I dag handlade vi de sista hygienprodukterna, så vitt jag vet, till babyn och mig efter förlossningen. Babyolja, bindor, blöjor och sånt. Känns oerhört skönt faktiskt. Även om jag vet att vi lika gärna hade kunnat stanna på väg hem från BB för att handla det känns det bra att ha det hemma. Färdigt liksom. 
Ska väl försöka packa en väska med grejer att ta med till förlossningen också så småningom. I alla fall sortera ut minikläder så vi tar med rätt storlek till hens första outfit.
Herregud, det är snart en baby i de där minikläderna! Ofattbart.
The baby in the belly. 

Inga kommentarer: