tisdag, maj 13, 2014

Torp i stället för resa

Jag och A hade tänkt göra en kortare resa i år igen, precis som vi gjorde i fjol till Lissabon. Storstad, bo på hotell och äta gott typ. Det blev inte riktigt så. Både mitt och A:s pass har gått ut och eftersom jag måste åka till Sverige två vardagar med några veckors mellanrum för att fixa ett nytt är det hemskt omständigt.

I alla fall hade jag redan tagit ledigt ifall vi skulle åka någonstans. Och dessutom hade jobbet sagt åt mig att jag inte får ha mer än fyrtio timmar övertid. Då hade jag någonstans runt femtio.
Detta tillsammans gör att jag spontan är ledig nu. I en hel vecka!
Så i dag ska jag till torpet och måla tak och spackla väggar hade jag tänkt. Om vi lägger på ett kol dröjer det inte så länge tills det där torpet går att vistas i på riktigt. 

Inga kommentarer: