fredag, maj 30, 2014

En favorit i repris

I köket i huset som jag bodde i med mitt ex satte jag upp en jättefin tapet. Jag snubblade över den i en affär och jagade den runt hela Åland och halva Sverige och hittade den till slut. När jag flyttade från huset var tapeten en av de saker som jag sörjde mest.
Ganska långt efter att vi separerat frågade jag mitt ex om det inte fanns lite tapet kvar av den där fina tapeten, jag hade nämligen för mig att vi inte använde allt. Han lovade att kolla och ja, det fanns en hel rulle kvar plus lite till och jag fick alltihopa eftersom han ändå inte hade någon nytta av den. (Han och hans nya tapetserade över den ganska snart efter att jag flyttade från huset.)

Och nu har den kommit till användning. Köksväggen, alltså den del av storstugan som ska ha köksbänk och så, fick i går kläs i den fina fina tapeten.
Mycket nöjd. Och igen, kolla in golvet. Otroligt att det gömdes under den fula plastmattan. Har svårt att förstå det.

Inga kommentarer: