onsdag, maj 21, 2014

Abstinensbesvär

I går hade jag en oerhörd rastlös känsla i mig. Efter vi ätit den glamourösa middagen hamburgare från Hesburger började det klia i fingrarna. Jag gäspade så stort och mycket att tårarna rann men samtidigt kröp det i mig av rastlöshet. Jag kom liksom inte på en enda vettig sak att göra. Visst hade jag kunnat diska, gått ut med komposten som börjat lukta illa, vika ihop berget med kläder som är provade eller använda en gång och därmed blivit liggande i mellanläget mellan garderob och tvättkorg, gått ut på en promenad i solen eller någonting annat mer eller mindre vettigt.
Men det kändes inte lockande, inte roligt, inte stimulerande. Jag ville inte göra det.

Det enda jag kom på att jag ville göra var att åka ut till torpet och måla. Tänk, abstinens efter bara två dagars uppehåll.
I dag ska jag baske mig åka ut dit.

Inga kommentarer: