fredag, oktober 25, 2013

Vad har jag gett mig in på?

Herregud, jag har köpt en sommarstuga. Köpt. Något. Stort. Jag äger liksom något annat än min bil och diverse mer eller mindre begagnade möbler.
Har lite svårt att ta in det. Och är lite rädd för vad jag egentligen har gjort. Jag har liksom köpt ett torp. Som är mitt. Där jag får göra vad jag vill. Utan att fråga någon hyresvärd. Och tagit lån. Som jag ska betala i flera år framöver. Plus att jag måste stå för alla kostnader som en sommarstuga innebär. Dyrt. Eller? Vet jag ens vad alla kostnader innebär? Elavgift, vattenavgift, sopavgift. Försäkringar. Renoveringar. Och ved, hur fan ska jag få tag i ved att elda med? Jag måste köpa en yxa. Och spara pengar. Tänk om jag inte har råd att ha ett torp?
Vad fan har jag gett mig in på egentligen?

Det här är så svårt att ta in att jag endast kan skriva i korta meningar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk när du säger att "jag ska ut till torpet och bara slappa i mina gummistövlar" eller "vi ska ut till torpet och grilla"
//kicka

Matilda sa...

Åh ja! Det kommer att vara underbart! Tänker mig mycket vin, många böcker och massa sol när jag hänger där. Det kommer väl med på köpet va?