torsdag, oktober 24, 2013

Å andra sidan kan jag typ dö snart

Inte nog med att jag dras med huvudvärken from hell i dag, jag har också hittat mystiska utslag på min kropp. Som kliar.
Eftersom jag redan har haft vattkoppor i vuxen ålder kan jag utesluta det, så jag googlade huvudvärk + utslag för att luska reda på vad jag kan ha för fel.
Första sökresultatet verkade lovande. Där passade även mina andra symtom in – stel nacke som jag dragits med i snart tre veckor, ljuskänsliga ögon och kanske en släng feber.

Och ta-da! Jag kan ha hjärninflammation. Låter ju hemskt lovande.

5 kommentarer:

Åsa sa...

Man ska inte googla sina åkommor!

Men hjärnhinneinflammation reder sej, ja hade de för nått år sedan :)

Petra sa...

Du tror inte att det kan vara stress?

Huvudvärk
Huvudvärk är vanlig vid påfrestningar. Värken kan vara lokaliserad punktvis eller vara mer generell. Spänningshuvudvärk är ett specifikt tillstånd som kan vara orsakat av stress. Migrän kan utlösas av stress. Mycket akut insättande svår huvudvärk är troligen inte stressutlöst. Återkommande huvudvärk bör diagnostiseras och absolut när huvudvärken inte viker. För liten vätskemängd kan ge huvudvärk.

Hudsjukdom
Flera olika hudutslag kan vara orsakade av stress. Eksem och inte minst herpesinfektioner brukar blomma upp när man känner sig pressad och trött. Herpes är allra vanligast runt munnen men kan finnas var som helst på kroppen.

Petra sa...

Btw! Om du får reda på vad du har, låt mej veta för jag har exakt samma symptom förutom utslag..!

Matilda sa...

Åsa: Jag vet att man inte ska det. I synnerhet inte när man som jag är lite hypokondrisk. Men hur som helst, nu verkar hjärninflammationen ha gått över. Tur det!

Petra: Säkert stress ja. Har ju himla mycket att tänka på och göra just för tillfället. Och for the record: Några herpesutslag var det inte, det var mer som soleksem. De försvann efter någon timme. I dag har jag bara lite huvudvärk, men det kan jag leva med.

Petra sa...

Då kör vi på stress och hoppas att du lever lycklig i ditt torp i mååånga år till!!! ;o)