tisdag, oktober 29, 2013

Nu börjar jag smälta det

Jag har köpt ett torp! Helt knasigt, men helt underbart. Jag äger det, det är mitt.
Nu börjar det gå in i min skalle att jag faktiskt har ett torp och sakta men säkert har tankarna på inredning fått liv. Tryckte ju tillbaka dem hårt förut för att inte rusa iväg och bli besviken, ni minns. Men nu, nu drömmer jag om en gråblå panel i hallen och en sådan där gammal hatthylla gjord av rör med krokar. Och kanske vitmålat golv i köket. Eller så målar jag det i någon färg! Vitt tak i alla fall och så ska nog de gamla 50-talsköksskåpen bli turkosa eller mintgröna. Spisen, som i dag är knallorange vet jag inte hur jag ska göra med. Kattschablonerna ska i alla fall målas över.

Jag längtar till nästa vecka då vi äntligen kan åka dit. Nycklarna får vi på fredag men eftersom jag jobbar hela helgen kan vi, eller i alla fall jag, inte åka dit. Men nästa vecka! Då! Ska ta med dammsugaren, en såg, tidningar och lite ved. Tänkte städa lite och se om jag lyckas få eld i spisen. Och gå igenom "lagret" av gamla möbler som finns på vinden i uthuset. Såg bland annat en gammal kökssoffa som jag tror hårt på. Fan, det pirrar lite i mig när jag tänker på det. Jag har köpt ett torp!

4 kommentarer:

egoistiska egon sa...

GRATTIS TILL TORPET!

Matilda sa...

Tack! Känns oerhört spännande. Och svårgreppbart.

Hanna sa...

Hurra! Grattis till torpet!

Matilda sa...

Tack tack tack!