torsdag, november 01, 2012

Mycket firande blir det

I går firade vi som sagt att A flyttat in med att gå ut och äta. Tog till och med två efterrätter som vi delade på. Inklusive dessertvin. Flott värre.


Och i dag blev det mer firande. Tidningen vann pris för bästa lokaltidning i Finland och bästa webbtjänst. Det firades med tårta och champagne.


Och i kväll firade jag och A igen. Firade att vi har mat i skafferiet, i kylen och i frysen igen. Så vi lagade vegetarisk Tikka Masala med nanbröd och hela kalaset.

Och i morgon måste vi ju fortsätta på trenden. Har bara inte kommit på någon orsak till att fira ännu. Men om inte annat kan vi ju fira att det är fredag, en orsak god som någon.

2 kommentarer:

Jojjo sa...

Oh, jag gjorde tikka masala igår, missade dock naan-brödet! Vad har ni i för en veg variant? Jag tog bara hälften så mycket kyckling och resten röda linser, men det blev lite för "kladdigt" för min smak. Quorn eller tofu kanske funkar bättre?

Matilda sa...

Vi körde med quorn. Funkade skitbra!
Röda linsen låter annars som en utmärkt ingrediens. Men så gillar ju jag kladdig mat också.