fredag, november 30, 2012

Sambo, det är grejer det

Eftersom jag tjatat så mycket om pengar, och i synnerhet om avsaknaden av dem, den senaste tiden vill jag bara meddela att sambo is the shit!
Den här månaden har jag ätit ute några gånger, handlat ett par vinterkängor som absolut behövdes och en vinterjacka som nästan absolut behövdes, besökt tandläkaren, storhandlat och varit ute på krogen. Trots detta vidlyftiga leverne har jag pengar över. Jo jo, ni läste rätt. Pengar över!

Och i dag fick jag lön igen. Och nästa vecka trillar skatteåterbäringen in på kontot.
Det är så sinnessjukt mycket billigare att vara två som delar på kostnaderna. Att vara sambo är alltså inte bara bra för kärleken, det är även bra för plånboken.
Fan, det där blev ju nästan som visdomsord. Ska skriva upp det i min bok ”Matildas bevingade ord”.

(Som om jag skulle ha någon sådan. Ha!)

Inga kommentarer: