tisdag, september 04, 2012

God gärning

I dag tänkte jag pallra mig till blodgivningsdagarna och ge blod igen. Var säkert ett år sedan sist. Tänkte släpa med mig A också, bara för den goda sakens skull.
Tänker mig att det ska vara som i Beverly Hills när Brenda (eller om det var Kelly) och Dylan gick på dejt och gick och gav blod. Hur de låg hand i hand och gjorde en god gärning tillsammans. Bondade på djupt plan liksom.
Precis exakt så tror jag att det kommer att bli. Eller inte.
Men vi får ju en limpmacka och lite äppeljuice för besväret i alla fall.

Uppdatering. Så här såg det ut i fjol när jag gav blod och berättade om det i tidningen. Grimasen ögonblicket när nålen precis penetrerar min hud. I övrigt var jag faktiskt inte alls så lidande som jag ser ut.

Foto: Jacob Saurén

2 kommentarer:

It's all gonna be fine sa...

Brenda och Dylan! På Valentine's day-date :)

Heja dig som är blodgivare!

Matilda sa...

Tack! Visste väl att någon annan också skulle kännas vid den referensen.
Och ja, heja mig eller nåt! Haha!