onsdag, september 26, 2012

En liten svit i Bryssel

Åker alltså till Bryssel på måndag. Ensam från tidningen, vilket innebär skriva, fota, ränna runt, äta mat - ensam. Har dessutom ganska tajt schema. Besök på Finlands ständiga representation på måndag kväll och göra några intervjuer där, tidig tisdag som innefattar träff med Europaparlamentariker, autonomiseminarium, möte med EU-kommissionär, vernissage och slutligen middag hos Finlands EU-ambassadör.
Och däremellan allt ska jag skriva, fota, göra ut bilder och få dem skickade till redaktionen innan deadline.
Och upp tidigt på onsdag för flyget hem. Pust.

Det kommer alltså att bli stressigt, men roligt. Sjukt jävla roligt! Sinnessjukt roligt.
Och det bästa av allt är att alla vanliga hotellrum var fulla så jag hamnade i en liten svit.
En liten svit i Bryssel. Tror att jag ska skriva en bok med den titeln, så fint klingar det i mina öron.
Hoppas för övrigt att det finns badkar. Jävlar vad jag ska bli russin i så fall.

6 kommentarer:

Erica sa...

Jag skulle vilja komma med ;-)
...fast utan att jobba då!

Åsa sa...

Fräsigt! Låter som späckat men kul schema!

Hanna sa...

Jag vill oxå åka till Bryssel.

Matilda sa...

Erica: Har redan systemkamera och dator i handbagaget, annars hade du lätt fått smita med där.
Åsa: Späckat men kul var orden. Ser fram emot det mycket.
Hanna: Komsikomsi!

ida sa...

tjihuuuu! vad KUUUUUUL!

Matilda sa...

Jättekuuuuuul!