onsdag, mars 14, 2012

Vanliga arbetstider tack

Fuck vad jag är trött på att jobba kväll. Eller helg.
Jag vet att jag ställde upp frivilligt att jobba kväll den här veckan eftersom min kollega som egentligen skulle ha jobbat kväll blev tvungen att ta över en annan avdelning här på tidningen. Och jag vet att jag därmed förlorar rätten att klaga.

Men jag gör det ändå. Jag bara längtar efter vanliga arbetstider!
Rutiner, liv, vänner. Som det är nu hänger jag till största delen med min katt liksom. Och i ärlighetens namn ger hon inte så mycket socialt utbyte.

Jag längtar också efter semester. Mycket mycket. Jag har inte varit ledig mer än fem dagar i ett sträck sedan augusti förra året. Vintersemestern på två veckor som kommer snart är så jävla efterlängtad. Dessutom hoppas jag kunna ha råd att ta mig till något varmare ställe. Även om det innebär att jag får resa alldeles ensam.

Inga kommentarer: