måndag, mars 19, 2012

Fylla och pannkakor

Det var tänkt att jag skulle åka till Ikea i helgen men det blev tack och lov inte så. Tack och lov av två orsaker. Dels för min ekonomis skull, dels för att jag verkligen behövde vara ledig. Jag har den senaste tiden känt mig så sliten och trött och i behov av en oplanerad helg. Jag vet nämligen inte senast jag hade en eller när jag nästa gång kommer att ha en.

Hur som helst blev det därför spontanfest i fredags. Jag och två vänner skulle äta middag ihop och rätt vad det var blev det vinfest hemma hos mig. Och jäklar vad vin det blev. Usch. Och till på det blev det ut och dricka några drinkar och shottar och gud vet vad. Jag mådde som en påse skit när jag vaknade på lördagen.

Som tur var sov Margit på min soffa och trots hennes lika hemska mående så höll hon det hon lovade i vinångorna dagen innan: Att laga american pancakes till frukost.

Om jag var lycklig?! Oh yes.
Här har ni receptet och Margits syn på saken. Läs vetja! Hon är rolig!

Inga kommentarer: