torsdag, mars 01, 2012

Röran – i mitt hem, i mig

För ett tag sedan tog jag en bild på min skänk, eller vad det kan kallas, som finns i köket. Den var nämligen så himla representativ för hur jag är. Som person alltså.

Här finns allt som är jag.
En kitchen aid-matberedare som tyder på mitt matintresse.
Pingvinlakrits som är typ mitt favoritgodis.
Lite leksaker. Ja, för det är kul att leka.
En halvmålad fotoram och målarfärg som visar att jag ibland är kreativ och dessutom visar att jag aldrig slutför mina projekt.
Döda blommor. Mitt ex vattnade alltid blommorna förut. Nu dör de i stället.
Fotografier på folk jag tycker om. Ja, det säger väl sig själv.
Tidningar – jobbar ju på en.
Obetalda räkningar som visar vilken, erhm, slarver jag egentligen är.
Treo. Say no more.
En kolsyremaskin. Gillar kolsyrat vatten.
Läppstift. För jag är rätt utseendefixerad när jag vill.
Vantar eftersom jag alltid fryser.
En grön brödrost som visar min favoritfärg.
Pennor. Mitt favoritredskap om man bortser från datorn.

Och ja. Det är typ jag i ett nötskal. Det finns faktiskt bara en sak på den där skänken som verkligen inte representerar mig på något vis.
Den som gissar rätt vinner förstås.

Inga kommentarer: