söndag, november 25, 2007

Är jag en elak egoist?

Klockan 03.00, eller liknande, ringde pojkvännens telefon. Vi låg och sov.
En av våra gemensamma bekanta ringde och frågade pojkvännen om han skulle kunna ha möjlighet att komma och hämta dem och skjutsa hem dem. De var inte så långt borta och hela grejen skulle tagit typ en halvtimme.

Pojkvännen kunde inte köra bil eftersom han drack några öl i går. Jag å andra sidan kunde köra. (Var bakis hela dagen och drack enbart vatten...)
Men jag orkade inte gå upp och hämta tre fyllekajor och köra dem hem.

Låg sedan och hade jordens ångest. Jag borde kunnat offra mig för dem.
Tror att åtminstone en av dem skulle ha offrat sig för mig och kört mig om jag var i samma läge.

Det är bara att konstatera: Jag är en förbannad egoist, helt enkelt. Usch.

6 kommentarer:

egoistiska egon sa...

well, jag skulle aldrig ha gjort det. kalla mig ego (ha-ha-ha), men man måste liksom ha möjlighet att säga nej. de var fulla och behövde gratisskjuts. inte ledsna och i behov av en vän.

mamaMill sa...

ja precis! det där skulle jag behövt höra för länge sedan :P men det är så sant som det är sagt.. det var ju DE som var ego som tänkte utnyttja er :D

Matilda sa...

Egon: Äh tack för de kloka orden. Det där behövde jag höra. Och skönt att du också är ego! =)

Mille: Just det, de va ego! Jag va bara trött... Tack för stödet!

Anonym sa...

Kan bara instämma med tidigare kommentar - DE som ringde var egoister. Om man ringer och väcker någon mitt i natten ska det vara av en förbaskat bra anledning. Att man har druckit och inte kan köra hem är INTE en förbaskat bra anledning. Så försök bli lite förbannad istället.

Nilla nill@hotmail.se sa...

Ja man kan ju inte annat än att instämma med gänget ovanför. Inte ringer man nån mitt i natten för att få skjuts heller. Det finns taxi! Så är det nån som ska ha dåligt samvete så är det de, inte du! =)

Matilda sa...

Avgrundsdjup: Ja det ska nog vara en förbaskat bra anledning. Jag skulle faktiskt nog inte ringa. Om det inte va kris vill säga.
Men förbannad, hmmm, det kan jag ändå inte bli. Får bli det nästa gång i stället. =)

Pernilla: Det kanske är som ni alla säger. Jag kanske inte är så dum i alla fall. Eller? Snälla... ;)