lördag, november 17, 2007

Min älskade systerson

Har de senaste nätterna haft väldigt livliga drömmar. Härom natten drömde jag att jag blev jagad av en ilsken älg och kastade mig i snödrivor för att komma undan den.
I natt drömde jag att jag, min ena syster med man, deras son och mormor var ute och vandrade en sommardag på Idrefjället.

När jag vaknade i morse så tänkte jag därför på min systerson. Han som fick mig att bli moster för första gången. Jag tänkte på hur mycket jag tycker om honom, han är verkligen något utöver det vanliga.

För inte så länge sen hade jag och pojkvännen köpt jordens sötaste tröja till honom med texten: "Bonden behövs" och så var det en bild på en bonde. Så fort han hade fått den ringde han hem till oss:
"Jag ville bara ringa och tacka så jättemycket för den fina tröjan jag fick av er. Det var jättesnällt av er att ge den till mig", säger han i telefon.
Lillgammal något nog! Han är bara fyra år!

Sen är han helt upp över öronen förälskad i pojkvännen. Tror att han är idolen efter pappa. Orsaken till kärleken är väldigt enkel:
* Pojkvännen har en lastbil.
* Pojkvännen har en traktor.
* Och dessutom är han brandman och släcker bränder!
Tre solklara orsaker till kärlek!

Hmmm... undrar om det var samma saker som gjorde att jag föll för pojkvännen? Tål att funderas på...

4 kommentarer:

mamaMill sa...

hahaha, sätt en tröja med samma tryck, "bonden behövs", på David och känn efter! Pirrar det till lite extra!? :D

Matilda sa...

Mille: Nä. Pirrar inte det minsta. Tar ha på sig brandoverallen däremot... då börjar vi snacka!

egoistiska egon sa...

vad gulligt. jag blir faster i januari, lääängtar.

Matilda sa...

Egon: Åh, grattis. Det är faktiskt himla mysigt! Jag är moster till tre helt underbara ungar! Nästan, men bara nästan, så man blir sugen på en själv. =)