fredag, november 16, 2007

No life

De flesta brukar ta en bloggpaus när de har ett liv utanför bloggen. Jag tar en paus när jag verkligen inte har ett liv.

De senaste två veckorna har jag väl i runda slängar jobbat 100 timmar, pussat min pojkvän hej och hejdå två gånger om dagen, ätit två mål riktig mat, pratat i telefon utanför jobbet sammanlagt två minuter, sett mina vänner noll gånger och gosat med katten en gång.
Ett mycket spännande liv.

Å andra sidan har jag varit så så så kreativ på jobbet, gnuggat hjärncellerna så att de numer är alldeles utnötta, skapat elva lysande tidningar tillsammans med mina kollegor, skrivit elva löpsedlar vilket är min allra sämsta sida, skrivit 17 miljoner notiser, skrivit noll artiklar men närmare trettio puffar till ettan.
Med andra ord, gjort ta mig tusan allt en nyhetschef ska göra.

Och det har varit skoj. Skitskoj ärligt talat. Synd bara att man nu är så trött att ett blogginlägg till och med är för långt för att hjärnan ska kunna hänga med hela vägen.
Så. Nu vin. Sen säng. Bara söndag kvar, sen LEDIG!

3 kommentarer:

mamaMill sa...

trettio puffar till ettan? är det journalistspråk? :p

Matilda sa...

Mille: Eh.. Vet inte? Vad heter det på riktigt språk då?
De där texterna som är på förstasidan i tidningen som gör att man vill läsa artikeln inne i tidningen kanske?
Minst trettio såna i alla fall.

mamaMill sa...

jag vet vad du menade nu iaf, men trettio puffar til ettan låter fortfarande crazy :P