måndag, augusti 27, 2007

Ja, jag är beroende

Fluga eller inte en fluga, beroendeframkallande är det i alla fall. Ja, det är den där berömda facebooken jag pratar om.
Har i dag suttit och klickat, letat vänner, addat vänner och skrivit "hej, vad gör du nu för tiden" säkert tio gånger.

Skulle inte pojkvännen ligga på soffan och böna och be om mitt sällskap framför tv:n skulle jag högst troligen sitta och klicka och klicka långt in på natten.

Snälla Bullen hjälp mig, vad ska jag göra för att bli av med mitt beroende?

6 kommentarer:

Björnen sa...

Farliga saker sånt där! Har inte vågat mig till Facebook eftersom jag vet att jag kommer fastna stenhårt. Bloggandet tar tillräckligt med tid redan ju! Våga vägra Facebook!

Fast jag måste erkänna att jag blev inlurad på last.fm för några dagar sedan. Musiknörd som jag är så är jag redan beroende...

mamaMill sa...

Alltså, jag satt i tre timmat (ja, min gamla dator var rätt trög..) och satte upp bilder i mitt album på facebook, när jag plötsligt ångrade mej. Jag vill ha en annan bilddagbok och jag tycker facebook e krångligt. Eller så har jag inte gett det tillräckligt med tid än.. Men alla dagar trillar d in mail därifrån från folk som addat och skickat kommentarer, *klick delete*

Som sagt, blogger tar tillräckligt mkt tid av mej med ^^

mamaMill sa...

Ocvh bara för att det kom upp till diskussion så måsta jag gå in och kika, bara liiite.. och hittrar hemska bilder på mej!! Nej, lika bra sidan läggs ner... :P

Anonym sa...

Varför har inte jag fastnat så då??? Jag måste vara lite udda =) Eller, det var väl inge nytt... ha försökt komma på hur sidan funkar men har gett upp! Hittar inga vänner jag ändå =/

Tesa sa...

Måste säga att jag har inte heller fastnat för det heller.. var kul dom första dagarna när man leta runt lite efter gamla bekanta.. Men ärligt talat finns det ju inte så mycket att göra på sidan.. nej , räcker nog till med bloggen å msn ändå! :)

Matilda sa...

Björnen: Har du inte börjat ännu - börja inte. Det är livsfarliga grejer! Livsfarligt!

Mirrorgirl: Jag tycker inte att facebook är nåt krångligt alls... Men håller med om att det finns gräsliga bilder där. Uh.

Alexandra: Smaken är som baken du vet. Har hittat en miljon (okej en överdrift) gamla vänner som jag saknat.

Tesa: Jaha, alla sviker mig. Snyft. ;)
Men jag å andra sidan är typ aldrig på msn...