onsdag, februari 18, 2009

Lägenheten ruttnar sönder

För ungefär en månad sedan hittade pojkvännen en stor svart mögelfläck i sovrummet. Bredvid min sida av sängen. Vi sanerade, tog bort en bit av väggen och ersatte med nytt.

Men glädjen varade inte länge. I dag hittade jag en lika stor fet svart mögelfläck i vardagsrummet, bakom tv:n. Ser ut som svartmögel som gör en sjuk.

Det här är en jävla skitlägenhet. Som sakta ruttnar bort. Fy fan.

Motivationen att få huset klart steg just med 200 procent.
Här vill man inte bo länge till.
Alla jävla nysningar, allt snor i näsan och all trötthet får ett helt nytt perspektiv. Och kanske hundens illaluktande också?

9 kommentarer:

egoistiska egon sa...

uscha vad läskigt. är det hyres eller bostadsrätt?

Matilda sa...

Hyresrätt. Tack och lov.
De kommer och tar prover på måndag. Och byter ut den skadade biten av väggen.
Känns inte alls kul att veta att det finns mögel ungefär tre meter från mig just nu. Usch!

Alexandra sa...

Fy va äckligt!!! ni får jobba hårt med huset nu bara =) Själva håller vi på fixar hos oss oxå. Målar ett rum åt gången. Billigt och bra. Och så försvinner alla asfläckar som ungarna klottat på väggarna som man stör sig på varje dag!

Tesa sa...

Been there done that.. Som sagt .. vi hade svart mögel i köket. Dock upptäcktes det ju ganska tidigt som tur var. ;)

Matilda sa...

Alexandra: Det är äckligt! Kul med förändring. När det är billigt är det dessutom mycket roligare!

Tesa: Ja usch ja. Själv har jag ingen aning om hur länge möglet varit hos oss. Äckligt är det i alla fall!

malin sa...

Jag ska också bygga. :) Eller, vi tar nyckeln i hand. Med lite tur flyttar vi in till midsommar. Ballt va?

Matilda sa...

Malin: Så skoj! Var då? I stan eller på landet?
Vi måste få följa med på bloggen! Lova det! =)

malin sa...

I Söderby. Förstår inte hur jag ska kunna lämna mitt älskade Hindersböle :) Har smygit in huset på en annan plats, om du vill kika. http://hammareochspik.blogspot.

Matilda sa...

Åhå! På landet riktigt! Gud så skoj. Ska kika in på bloggen. Roligt! =)