söndag, februari 22, 2009

En härlig helg

Jag älskar helger då det händer mycket. Det känns som om man får ut så himla mycket mer av dem då. I går var en perfekt sådan dag.

Gick upp och skrotade på morgonen, som jag älskar att göra. Sedan duscha och fixa mig i ordning i långsam takt. Åka och handla mat, hem och packa upp den.
Sedan åka på 1-årskalas och träffa trevliga människor och världens sötaste ettåring. Kunde ha stannat i många timmar. Så trevligt hade jag.

Sen hem och laga trerättersmiddag till vännerna som kom på besök. Avslutades med blåbärssmooties och skratt åt gamla bilder. Och pojkvännen som somnar på soffan. Han är ett sådant trevligt sällskap.

Hur som helst, en lördag helt i min smak.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Världens sötaste, ja ;-) (våga säga nåt annat när du vet att jag läser, va?!? ;-))

Bra att ni hade trevligt. Som vanligt när det är kalas känns det som att jag knappt hinner prata med gänget, så det är bra att veta att ni hade trevligt!

De där "stanna många timmar"na till ska vi försöka få till snart?! Kanske tillsammans med F, C och F på samma gång??

Kram o tack för igår

p.s. Felicia o jag satt läääänge i soffan igårkväll efter att alla åkt o bara myste med alla hennes nya böcker. Hon älskade dem!! Tack!

Matilda sa...

Erica: Jag ljuger inte! Men jag tycker i och för sig att många är världens sötaste! =)
Och jo, det var jättetrevligt på alla sätt och vis och jag tycker också att vi borde hitta på något snart. Gärna tillsammans med F, C och F också! Vore super!
Kram!

Tesa sa...

Jätte tack för i lördags! Den tre rätters middagen var toppen. ;) och som sagt smoothiesen var super god. Och att D somnar är vi vana med, skönt att han känner sig så bekväm i vårat sällskap. hihihi!

Matilda sa...

Tesa: Tack själv. Och ja, han verkar bekväm. Det är väl gött i och för sig. =)