lördag, februari 07, 2009

Sömnproblem på mitt sätt

Jag är inte känd för att vara den som vaknar tidigt på morgnarna. Snarare tvärtom. Folk ringer vid tolv och frågar om de väckte mig.
Har heller aldrig haft problem att somna på kvällarna. Med undantag då man är sönderstressad och ligger och funderar alldeles för mycket. Men det händer väldigt väldigt sällan.

Kortfattat kan man säga att jag sover för mycket. Åt helvete för mycket, men tydligen verkar jag behöva det.
I går kväll när jag kom hem från jobbet och en sväng via affären lade jag mig på soffan för att vila en stund. Somnade tvärt.

Vaknade först tre (3!) timmar senare när pojkvännen kom hem. Då kändes det som om jag nyss lagt mig ner.
Var vaken i ungefär två tre timmar till och somnade sedan för natten. Och i morse sov jag till elva. Typ tolv timmar alltså.

Jag förstår mig inte på mig själv ibland. Hur kan jag sova så mycket?

2 kommentarer:

Anonym sa...

precis sådär gör jag när jag är helt slut och kroppen längtar efter sömn, efter en tid med för lite.

Matilda sa...

Jag tyclker bara inte att jag sovit för lite den senaste tiden. Verkar tydligen ändå behöva massor.
Men det är egentligen ganska gött att sova. =)