torsdag, februari 19, 2009

För den godissugne

Popcornkaka

Ingredienser
100 g smör
150 g marshmallows
100 g poppade popcorn
2 dl salta jordnötter
100 g chokladknappar (t.ex. never stop)

Gör så här:
Använd 1 stor ugnsform (ca 20x30 cm).

Smält smör och marshmallows i en bunke i vattenbad. Rör med visp tills allt smält och smeten är smidig. Häll popcorn, nötter och choklad i en bunke, blanda ner marshmallowsmeten. Häll i smeten i bakpappersklädd form och jämna till med baksidan av en stekspade. Låt stelna och skär i bitar.

Gör gärna kakan dagen innan och låt stå i rumstemperatur till serveringen.


Såg när de lagade den här på Go'kväll i går. Har inte slutat tänka på den sedan dess. Mmmmm. Dregel.

(Och ja, jag är snart 28 och tittar på Go'kväll ibland. So shoot me.)

4 kommentarer:

Milla sa...

HEjsan. Jag tittar å på Go´kväll. Gillar deras dans tema och deras middags gäst.

Alexandra sa...

Men va äckligt gott det lät då. Jag som alltid är godissugen!!!

egoistiska egon sa...

åh herrejävlar vad gott.

Matilda sa...

Milla: Deras dans har jag aldrig sett. Brukar bara zappa förbi det ibland. Men gillar deras matlagning och gör om mig! =)

Alexandra: Visst verkar det vara farligt gott! Ska prova den någon dag.

Egon: Amen. =)