måndag, augusti 11, 2014

Tillbaka på jobbet och hjärnan splittrad. Förvirrad över att behöva vakna av en väckarklocka och över att över huvud taget använda hjärnan. Har knappt skrivit några ord under hela semestern. Eller ja, det lilla som jag har skrivit här då. Men det kan knappast räknas.
Dessutom har jag tankarna på hundra olika håll. Hur det nu egentligen ska bli med uthyrandet av lägenheten, vår vän verkar ha beslutsångest. Och hur vi i så fall ska göra med alla grejer. Och bredband och el och säga upp hemförsäkring och gud vet vad. Och så undrar jag hur vi ska få internet i Stockholm. Och om vi ska skaffa svenska mobiler. Och samtidigt ska bilen besiktas, vi måste ändra vår adress och eftersända post. Och flyttpacka då.
Ringa skattemyndigheten och begära diverse intyg och gud vet vad och hålla tummarna att vi beviljas så mycket studiestöd som bara är möjligt. Köpa kurslitteratur, hur det nu ska göras. Om vi beställer från nätet, som är billigast, vet jag inte vart vi ska skicka det. Hit? Till nya lägenheten? Till någon annan?

Samtidigt är det så mycket jag vill hinna göra. Hänga med vänner extra mycket, eftersom vi inte kommer att ses på samma vis det kommande halvåret. Och gosa extra mycket med katterna eftersom vi till en början i alla fall kommer att flytta utan dem. Hur nu det ska gå? Jag har redan ont i magen av att tänka på det. Inte vakna med en tjock katt på magen liksom. Usch.

Så ja, hjärnan är splittrad. Och jag försöker komma ihåg hur man skriver artiklar.

Inga kommentarer: