torsdag, augusti 28, 2014

Down memory lane

I november i fjol visade jag för första gången bilder på hur torpet såg ut. Hade då stora vida planer på hur fint det skulle bli. Och nu, när vi fixat i alla fall storstugan klar kan jag konstatera att det blev precis så himla fint som jag drömde om. Och ja, jag är så inåthelvetes partisk. Förstås.

Se här:

Det här är en del av storstugan, som det såg ut när vi var där på visning.

Och så här ser samma hörn ut nu.

Och här är köksdelen som var, hmmm vad ska jag kalla det, inte så ergonomisk och fräsch.

Och så här ser det ut nu.

Och det här var den del som i dag är vardagsrum.

Och så här ser den delen ut i dag.

Framförallt tycker jag att det är en stor skillnad i ljuset. Det där mörkmörkbruna taket – not cool. Och att plastmattan kom bort gjorde också stor skillnad. Och att den fula tapeten försvann. Och de blå rullgardinerna. Och ja, de där schablonkatterna då.
Nästa gång vi åker till Åland, om cirka tre veckor, är det här vi ska hänga. Känns oerhört skönt!

Inga kommentarer: