torsdag, augusti 14, 2014

Slut på gnällandet

När jag är stressad, fiktivt stressad eller verkligt stressad spelar ingen roll, så blir jag alltid negativ. Svartmålar allt och kan liksom inte se det positiva med något. Bara alla baksidor och allt jobb. Som med den här flytten.
Då behöver jag liksom göra undan grejer och känna att jag har någon sorts kontroll i stressen för att komma ur det där negativa.

Och i går tror jag att jag lyckades med det. De saker som gett mig stress har till stor del löst sig. För det första fick vi tag i fler lådor att packa i, för det andra fick vi hela badrummet genomgått plus alla böcker nedpackade och för det tredje så är A äntligen frisk!
Trots att vi höll på och slet tills klockan var tolv i går känner jag mig mycket mycket piggare och vid mycket mer gott mod i dag än tidigare i veckan. En underbar känsla.
Så i dag kan jag återigen glädjas åt att vi ska flytta till Stockholm, att vi ska få studera och att vi faktiskt har någonstans att bo de första två månaderna. Härligt! Look at the bright side och så vidare.

Inga kommentarer: