lördag, augusti 09, 2014

Jag vet vad jag ska göra den närmsta tiden

Går igenom hela mitt liv. Bokstavligt talat alltså, det är det man måste göra när man rensar ur lådor med grejer som flyttade med mig till Åland 2001 och sedan har flyttats runt i alla olika bostäder jag haft genom åren. Gamla fotoalbum, brev, dagböcker, skolarbeten och annat diverse skit jag samlat på mig genom åren. Säljer bort onödigt, skänker bort en hel del, packar i olika lådor för permanent förvaring, för förvaring till ett ordentligt hem i framtiden, för ett eventuellt hem där vi inte bor möblerat och i lådor som ska med nu i flytten. Det är en jävla massa att hålla reda på. En jävla massa att packa. En jävla massa grejer att gå igenom. Har liksom bara skrapat på ytan men är redan less på det.

Men det måste göras. Om två veckor går flyttlasset och då ska typ hela vårt bohag vara instuvat på torpet. I någon sorts ordning helst, så vi hittar sakerna. Och så att de inte blir förstörda.
Åh vad jag inte ser fram emot de kommande veckorna. 

Nu ska jag ta mig ett glas vin och gå igenom badrummet. Fy fan.

Inga kommentarer: