torsdag, januari 23, 2014

Fördelar

Det sägs att i dag är den fattigaste dagen på året i Sverige. Dagen före lön och julens dekadens som satt sina spår.
Men jag känner inte av det. Inte alls faktiskt. Januari är ingen fattigmånad för mig eftersom jag typ inte köpte några julklappar och dessutom fick skatteåterbäring i december. Och så får jag lön den sista, vilket betyder att det finns pengar kvar ännu.
En fördel med att bo på Åland.

Det här med att en propp hade gått och kylen och frysen därmed var urkopplade i cirka ett dygn har också lett till fördelar. Jag hade länge funderat när jag skulle ha tid att frosta av frysen så att luckorna skulle gå att stänga ordentligt. Och nu, nu frostade den av sig själv. 
Lite win ändå trots att vi fick slänga en hel del. Det gäller att se saker från den positiva sidan, eller vad man säger.

Inga kommentarer: